جلوگیری از کلاهبرداری های آنلاین
 
گوناگون:مطالب متنوع علمي،مذهبی،فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی و ...
كاري از كافي نت صدرا - بندرشرفخانه
 
 

چه کارهایی را باید انجام دهیم.

کسی که با او در حال انجام معامله هستید، را بشناسید.­

سعی کنید، آدرس فیزیکی و شماره تلفن فروشنده را پیدا کنید و تنها به آدرس اینترنتی و صندوق پستی اکتفا نکنید. اگر یک شخص از سرویس تلفن اینترنتی و یا تکنولوژی­ های مرتبط با وب استفاده می ­کند، تعیین مکانی که آن شخص از آنجا تماس برقرار کرده، کار دشواری است. در اینترنت درباره شرکت و وب­سایت شرکت تحقیق کنید و اخبار منفی درباره آن را جستجو کنید. اگر چنین اخباری وجود دارد، در این­ صورت شما مجبور می­ شوید که مشخص کنید آیا این پیشنهاد ارزش پذیرفتن ریسکش را دارد؟ بعد از تحقیق و بررسی هایی که انجام دادید، اگر شما واقعاً به این نتیجه رسیدید که این پیشنهاد مناسب است، در این صورت آن یک انتخاب خوب خواهد بود.

متوجه این مسئله باشید که ارسال پول به صورت الکترونیک، مانند ارسال پول به صورت عادی است.

کلاهبرداران اغلب اصرار دارند که مردم پول را به صورت الکترونیکی ارسال کنند، به ­خصوص در خریدها از سایت های خارجی دقت بیشتری کنید، زیرا لغو کردن معامله یا ردیابی پول تقریباً غیر ممکن است. پول را به صورت الکترونیکی برای افرادغریبه نفرستید. همچنین پول را به ­صورت الکترونیکی برای افرادی که ادعا می­ کنند از اعضای خانواده یا از دوستان خانوادگی­تان هستند و به پول نیاز فوری دارند و درخواست می ­کنندکه این موضوع به صورت یک راز باقی بماند، ارسال نکنید.

صورت حساب بانکی خود را به­ صورت ماهانه بررسی کنید.

کلاهبرداران با ربودن اطلاعات حساب بانکی شما، اقدام به برداشت مبالغی از حساب شما می­ کنند به گونه ای که وانمود می ­کنند خود شما این کار را انجام داده اید. درصورت هرگونه کسر مبلغ غیرمعمول  از حساب شخصیتان موضوع را فورا به بانک صادرکننده شماره حساب اطلاع دهید.

بعد از وقوع بلایای طبیعی از طریق  موسسات خیریه رسمی کمک کنید.

بعد از وقوع یک حادثه طبیعی، به­ جای آن که به موسساتی کمک کنید که یک شبه به وجود آمده ­اند یا نسبت به صحت آنها اطلاعی ندارید، به موسسات خیریه رسمی کمک کنید. احتمالاً ماهیت و ذات موسسات خیریه ­ای که یک شبه سر و کله­ شان پیدا می­ شود، کمک به مردم یا مناطقی که تحت تاثیر بلایای طبیعی قرار گرفته ­اند، نیست و هدف آنها کلاهبرداری و جمع آوری پول برای انجام فعالیت­ های غیر قانونی است.

قبل از آن­که محصولات بهداشتی را بخرید یا از خدمات درمانی خاصی استفاده کنید، با پزشک خود صحبت کنید.

ادعای برخی از تبلیغات دربارۀ محصولات بهداشتی و دارویی چیزی جز کذب و دروغ نیست دربارۀ خطرهای احتمالی و عوارض جانبی این محصولات از پزشک خود سوال بپرسید. داروها را با نسخه پزشک و از داروخانه­ های دارای مجوز خریداری کنید. در غیر این صورت، ممکن است داروهای تقلبی یا تاریخ مصرف گذشته را به شما ارائه ­دهند، دارویی را به شما بدهند که برچسب اشتباه بر روی آن زده باشند. به عبارت دیگر، ممکن است، شما داروهایی را دریافت کنید که می ­توانند برای سلامتی شما خطرناک باشند.

وقتی که سرمایه گذاری می­ کنید، به خاطر داشته باشید که هیچ چیز تضمین شده نیست.

اگر شخصی با شما ارتباط برقرار کرد و چند فرصت سرمایه­ گذاری با ریسک کم و نرخ بازدهی زیاد را به شما پیشنهاد کرد، هوشیار باشید و دقت کنید، وقتی شما پیشنهادهایی را دریافت می ­کنید که پرداخت سودهای کلان را تضمین می­ کنند و  ادعا می­ کنند که در این فرصت سرمایه گذاری ریسک مالی وجود ندارد یا ریسک مالی کمی وجود دارد، و از شما می­ خواهند که پول نقد را فوراً ارسال کنید، تا این فرصت سرمایه گذاری را از دست ندهید، حتماً قبل از آن که پول خود را در اختیار این افراد قرار دهید با تحقیق و بررسی در خصوص نام شرکت و نوع سرمایه گذاری از وقوع یک کلاهبرداری جدید پیشگیری کنید.

چه کارهایی نباید انجام داد.

برای شخصی که نمی­ شناسید، پولی نفرستید.

از فروشگاه های اینترنتی که معتبر نیستند، خرید نکنید؛ بهتر است با سایت­ هایی کار کنید که می ­شناسید و به آنها اعتماد دارید. اگر قصد خرید از حراجی های اینترنتی را دارید از سایت هایی خرید کنید که از سیستم پرداخت بعد از تحویل کالا استفاده می­ کنند. اگر فکر می ­کنید که پیشنهاد خوبی دریافت کرده اید؛ اما با شرکت آشنا نیستید، دربارۀ آن تحقیق کنید. اسم شرکت و یا محصول را همراه با عباراتی چون بازنگری، شکایت و دسیسه کلاهبرداری در گوگل جستجو کنید. نتایجی که در صفحه اول و سایر صفحات جستجو ظاهر می­ شوند، را بررسی کنید. در قبال دریافت امتیاز بسیار بزرگ که قرار است در آینده دریافت کنید، هیچ مبلغی را پرداخت نکنید. حال این امتیاز  می ­تواند دریافت وام و یا مشغول شدن به کار ­باشد.

مراقب باشید در ازای دریافت چک از افراد ناشناس پول خود را به آنها پرداخت نکنید.

گاهی به شما پیشنهاد می شود که به دلیل پایین بودن مبلغ چک و یا مدت دار بودن چک و نیاز فوری به پول نقد، مبلغ چک را نقداً پرداخت کنید و شما در فرصتی مناسب جهت نقد کردن چک آن را در حساب خود کلر کنید و یا به بانک صادر کننده چک جهت وصول مبلغ مراجعه فرمایید. قبول و انجام این پیشنهاد ریسک بزرگی خواهد بود. ممکن است، چک جعلی، سرقتی  یا بی محل بوده در این صورت شما به دردسر خواهید افتاد و بانک به درخواست شما پاسخی نخواهد داد.

به پیام­ هایی که از شما می ­خواهند اطلاعات شخصی یا مالی خود را در اختیار فرستنده قرار دهید، پاسخ ندهید.

معمولاً این پیام­ ها از طریق ایمیل، تماس تلفنی، پیام متنی (اس ام اس) و یا تبلیغات ارسال می­ شوند. بر روی لینک­ هایی که از طریق ایمیل ارسال می ­شوند، کلیک نکنید و یا با شماره ای که از طریق آن پیام را دریافت کرده­ اید، تماس نگیرید. اصطلاحاً به این گونه پیام­ ها فیشینگ می­ گویند. افراد کلاهبردار با ارسال این گونه پیام­ ها سعی می­ کنند، شما را فریب دهند تا شما اطلاعات مهم و حساس خود را در اختیار آنها قرار دهید. اگر شما چنین پیامی دریافت کردید و نگران وضعیت موجودی حساب خودتان هستید، سریع با بانک صادر کننده حساب تماس بگیرید و وضعیت حساب خود را بررسی کنید.

در قرعه کشی­ های خارجی شرکت نکنید.

شرکت در لاتاری­ های خارجی یک عمل غیر قانونی است. پیام­ هایی از این دست که شانس خود را برای بردن یک لاتاری از دست ندهید و یا پیام­ هایی که ادعا می­ کنند شما برنده یک لاتاری شده اید، می ­توانند بسیار اغوا کننده و فریب دهنده باشند. آن ها ادعا می ­کنند که شما مجبور هستید برای دریافت جایزه مبالغی چون مالیات، اجرت یا تعهد مشتری را بپردازید. اگر برای دریافت جایزه پولی را ارسال کنید، شما به همان اندازه که پول فرستاده ­اید، ضرر کرده­ اید. و هیچ جایزه ای را دریافت نخواهید کرد.

منبع : ايران هشدار


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : جمعه 23 تير 1391برچسب:, :: 13:56 :: توسط : حسين

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گوناگون:مطالب متنوع علمي،IT ،فرهنگ،سياست واقتصاد و ... و آدرس goonagoon2.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

بندر شرفخانه آنلاین